Vlaanderen Vakantieland valt opnieuw in de smaak bij kijkend Vlaanderen

Door Cathy Coudyser op 1 juni 2022, over deze onderwerpen: Toerisme

Vlaanderen Vakantieland is terug. En daar is de kijker duidelijk blij om. In het voorjaar van 2021 keken gemiddeld 428.000 Vlamingen naar het succesvolle tv-programma. Over alle uitzendingen heen bereikte het televisieprogramma maar liefst 1,4 miljoen Vlamingen. De najaarseditie overtrof dat succes nog eens met gemiddeld 444.000 kijkers per aflevering, goed voor een marktaandeel van 35,5%. In totaal keken 1,9 miljoen Vlamingen naar de  twintig afleveringen samen. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir op een schriftelijke vraag van Vlaams volksvertegenwoordiger Cathy Coudyser (N-VA).

Begin 2021 kondigde de VRT aan dat vanaf het najaar een nieuwe versie van het iconische tv-programma Vlaanderen Vakantieland op Eén te zien zou zijn. Een reeks bekende en minder bekende Vlamingen leren de Vlaming Vlaanderen vakantieland (her)ontdekken.

Cathy Coudyser: “Toerisme Vlaanderen  haalde het alombekende tv-format opnieuw van onder het stof. Vlaanderen Vakantieland is de locomotief bij uitstek van de marketingcampagne om het binnenlands toerisme aan te zwengelen. Deze campagne is door de Vlaamse overheid in samenspraak met de provinciale toeristische diensten en kunststeden uitgewerkt.”

“Het programma gaf vele Vlamingen en Nederlanders extra inspiratie en tegelijk goesting om leuke toeristische bestemmingen in eigen land te verkennen en op vakantie of daguitstap te gaan in eigen streek. Het aantal binnenlandse aankomsten steeg in 2021 met maar liefst 67%.  De campagne Vlaanderen Vakantieland betekende duidelijk een stevige boost voor het binnenlands toerisme en heeft zijn doel niet gemist. Integendeel”, aldus Coudyser.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is